Klantenservice

Het runnen van een online casino gaat niet zonder dat er goede contacten worden onderhouden met de spelers die in het casino een gokje wagen. Een degelijk casino zal er daarom altijd voor zorgen dat het over een snelle, goed bereikbare en adequate klantenservice beschikt. Deze klantenservice biedt antwoord op de meest gestelde vragen die spelers hebben en kan snel oplossingen bieden, wanneer zich problemen voordoen. Deze problemen kunnen uiteenlopen van een aanpassing willen doen in je spelersaccount tot een storting die je hebt gedaan en niet goed is doorgekomen. Welke mogelijkheden een casino als support aanbiedt, varieert per goksite. Sommige casino’s bieden uitsluitend support aan via een online chat, terwijl andere casino’s op de meest uiteenlopende manieren te bereiken zijn. Bij het kiezen van een online casino om bij te gaan spelen, doe je er verstandig aan om op een paar zaken te letten, wanneer het aankomt op de klantenservice van het casino.

Betrouwbare casino's met support

Whamoo

Bonus tot € 200

0 Gratis Spins

Lees de reviewSpeel nu

Spinia

Bonus tot € 250

50 Gratis Spins

Lees de reviewSpeel nu

Emojino

Bonus tot € 750

75 Gratis Spins

Lees de reviewSpeel nu

Waar voldoet een goede klantenservice van een casino aan?

Afgezien van het feit dat een klantenservice sowieso beschikbaar moet zijn, is het ook pretttig dat je deze op verschillende manieren kunt bereiken. Daarnaast is het fijn dat je op elk gewenst moment van de dag contact op kunt nemen met de klantenservice. Een online casino is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend, dus waarom zou een klantenservice dan ook niet geopend zijn? Een goed casino biedt support aan op elk moment van de dag ongeacht of dit een doordeweekse dag is of een dag in het weekend. Let daar in eerste instantie op bij het selecteren van een online casino. Voor kleine problemen hoef je bij veel casino’s niet altijd contact op te nemen. Veel vragen kunnen vaak worden beantwoord door de Algemene Voorwaarden door te nemen. Maar ja, dat zijn vaak ellenlange teksten die niet altijd even helder en scherp zijn.

Om die reden heeft een goed online casino de belangrijkste zaken altijd in een aantal veelgestelde vragen beantwoordt. Deze F.A.Q. zijn doorgaans via een aparte pagina te bereiken en geven in simpele bewoordingen antwoorden op vragen die te herleiden zijn naar de algemene voorwaarden. Lees die dus altijd even door wanneer je vragen hebt, voordat je contact met de support of klantenservice van een online casino opneemt. Dat contact kan vervolgens via telefoon, online chat of e-mail verlopen.

Online chat support

De meeste casino’s die online spellen aanbieden kiezen er tegenwoordig voor om een online chat aan te bieden waar spelers hun vragen kunnen stellen. Dit is bij vrijwel elk online casino ook gelijk de meest snelle manier om contact met de klantenservice te zoeken. Niet alle casino’s bieden deze chat support mogelijkheid 24 uur per dag aan, wat eigenlijk een beetje kwalijk is. Zoals al eerder gezegd, biedt een casino een 24 uurdienst aan en dus zou ook de klantenservice op elk tijdstip van de dag bereikbaar moeten zijn. Gelukkig zijn er mee casino’s waarbij dit wel het geval dan niet en wij raden je dan ook aan om de voorkeur te geven aan casino’s die 24 uur per dag en 7 dagen per week via een online chat te bereiken zijn. De online chat werkt heel eenvoudig. Wanneer je ingelogd bent, heeft de medewerker van de klantenservice ook direct je e-mailadres bij de hand en kan hij of zij meekijken in je online casino rekening. De meeste problemen kunnen dan doorgaans snel worden opgelost, voor meer gecompliceerde zaken of vragen, zal de medewerker soms ook contact moeten hebben met een manager of supervisor en zal het wat langer duren voordat je probleem is opgelost.

Klantenservice bereiken via e-mail

Elk online casino beschikt over de mogelijkheid om de klantenservice per e-mail te bereiken. Het online casino is ook verplicht om het e-mailadres of een contactformulier beschikbaar te stellen aan haar spelers. Contact via e-mail is doorgaans de meest tijdrovende methode. Mails worden vaak alleen onder kantooruren beantwoordt en soms moet er een andere medewerker worden ingeschakeld die meer bevoegdheden heeft, voordat een antwoord op je vraag of oplossing voor je probleem gegeven kan worden. Wie contact opneemt via e-mail krijgt ook altijd via dezelfde manier een reactie van de klantenservice, per e-mail dus. Dat kan soms heel snel gaan, denk aan een paar uur, maar meestal gaan er wel twee of drie dagen overheen voordat je mail van het casino kunt verwachten. Niet fijn, wanneer het probleem te maken heeft met een storting of een opname. Beschikt jouw casino over een online chat, dan heeft dat de voorkeur boven contact via e-mail opnemen.

Telefonische bereikbaarheid van een online casino

Tegenwoordig zijn de meeste online casino’s niet telefonisch te bereiken. Dit heeft verschillende redenen die beide te maken hebben met het feit dat in een online casino spelers uit allerlei landen spelen. Het kantoor waar vanuit het casino opereert bellen vanuit een ander land is vaak een dure aangelegenheid. Problemen die niet snel opgelost kunnen worden, nemen veel tijd in beslag en terwijl jij aan de lijn hangt om op antwoorden te wachten, tikt de teller gewoon door. Telefonisch contact opnemen kan dus behoorlijk duur zijn.

Een andere reden is dat spelers uit veel landen de Engelse taal niet voldoende machtig zijn om in het Engels te communiceren met een medewerker van de klantenservice. Het casino zou dan voor verschillende talen een medewerker moeten aanstellen dat kost natuurlijk ook weer heel veel geld. Om die redenen kiezen online casino’s ervoor geen telefonisch helpdesk aan te bieden. Casino’s die dat wel doen hanteren vaak gewoon het idee dat wanneer Engels een probleem is, je beter contact op kunt nemen via de online chat of per e-mail.

Meest voorkomende vragen en problemen

De meest vragen die spelers hebben, zijn gerelateerd aan hun spelersaccount of de bonussen die me n bij veel online casino’s kan krijgen. Problemen doen zich vaak voor wanneer er een storting is tijdens het doen van een storting. De betaling is dan niet goed doorgekomen en het bedrag is dan niet bijgeschreven op je spelersrekening, terwijl het wel is afgeschreven. Voor dit soort zaken zijn simpele oplossingen beschikbaar en dien je de klantenservice te raadplegen.

Casinocentrum.nl Top 5

Bonus tot € 200

0 Gratis Spins

Bonus tot € 250

50 Gratis Spins

Bonus tot € 750

75 Gratis Spins

Bonus tot € 200

220 Gratis Spins

Bonus tot € 300

150 Gratis Spins